tisdag 19 juni 2012



Sen Charles De Gaulle lämnade min sida, har inget varit sig likt. 
Jag saknar honom så enormt mycket, och jag kan än idag fälla
en tår över vilken häst han var, och vad han betydde för mig.
Jag hoppas han visar alla i himlen vem som är kung ! <3
Att alla får se hur snabb han var och styrkan han hade i sig.
Jag hoppas även alla andra i hästhimlen får se vilken bra vän du är,
att dom kan lita på dig och att dom har ditt förtroende, att du aldrig sviker.

För det var du för mig, du var min vän som ALDRIG svek,
när jag hade det jobbigt och ville ramla, så sa du åt mig att kämpa,
och när jag var lycklig, så var du lycklig med mig <3

Jag ser dig varje kväll när himlen är stjärnklar,
du går inte att missa, när din stjärna lyser starkast!

Inget har varit sig likt sen vi gick åt varsitt håll,
har aldrig tänkt på det så mycket såsom nu
när jag har letat medryttarhäst och inget känns rätt.

De är en sak att rida hos Stall Söderå eller hos Lena,
jag känner båda hästarna om dom som äger hästarna,
och alltihopa gör mig glad och får mig att må bra.
Men att söka en ny vän, som jag ska dela så mycket med,
och lägga massa kärlek på... Det är svårt, när ens stora 
kärlek har lämnat hovavtrycken i hjärtat och en stjärna på himlen.

Jag tänker sluta leta och jaga efter att hitta en medryttarhäst,
jag lägger det åt sidan, och jag vet att den dagen det är tänkt
att jag ska fortsätta, så kommer allt kännas så rätt,
men så länge det inte gör det, så får det vila.

En dag ska jag äga en häst igen, men det är samma sak där,
allt ska kännas rätt på alla plan för att jag ska viga
mitt liv åt den och dela på alla hemligheter såsom jag gjorde med Challe.

Challe är och kommer alltid vara den största förebilden för mig,
jag kommer aldrig hitta en lika bra som honom,
men jag kan hitta någon som liknar honom,
och som kan föra hans egenskaper och styrka vidare med mig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar